Saturday 21 January 2012

Tadi aku terbace satu artikel ni . Hati aku tenang bile bace artikel tu . Lps ni segale persoalan aku mengenai kehidupan sudah terjawab . Maaf ye kalau bahasa aku agak keskemaan sedikit . HAHA , sebab aku cube utk memartabtkan lagi Bahasa Melayu kita . Sebenarnya tdi ak trbace pasal kenapa kita selalu berasa tak puas hati apabila seseorang itu tidak beriman namun dia tetap mendapat rezeki yang mencurah-curah . Tetapi , manusia yang beriman , hidup dalam kesusahan dan kerap berdoa kepada tuhan namun dia masih berada dlm kemiskinan . Nak tau knape ? Allah bukan bersifat tidak adil tau , cume Dia ade sebab kenapa sesuatu kejadian itu berlaku sebegitu . Kan kita selalu dengar " Setiap yg brlaku ada hikmahnye " Ok , maksud yg ingin ak terangkan kat sini ialah yg sebenarnye , Allah menggandakan rezeki seseorang manusia yg melupakan Nya ialah kerana Dia ingin melihat sejauh mane sseorang manusia itu bertahan atau sejauh mane keimanan seseorang itu . Adakah dia akan terus hanyut dgn kemewahan dunia , atau dia akan menggunakan rezeki yang diperolehinya ke jalan Allah . Dan serupa juge dgn org yg masih hidup dlm kesusahan walaupun kerap berdoa kepada Allah S.W.T , ini kerana , Allah mahu melihat sejauh mane keimanan seseorang itu dan adakah hamba Nya akan tetap berdoa dan berdoa memohon kepada Allah . Hmm .. hebat kan Allah S.W.T . Setiap kejadian yang dilakukan mesti mengandungi maksud yang tersirat . Lepas ni , janganlah kita pernah terfikir yang dunia ni tidak adil . Kerana , jika kita ditimpa musibah, ingat lah bahawa kita tergolong dalam kalangan umat yang di kasihi oleh Nya :)

4 comments: